Je v dobi interneta šola sploh potrebna?

Verjamem, da me ima širša javnost za medijsko osebnost, ali pa za podjetnika, ampak jaz sem se vedno najprej imel za pedagoga – in šele potem vse ostalo.

Rad imam idejo šolstva in boli me, ko slišim mlado generacijo, ki kritizira izobraževalni sistem z besedami, da je šola danes povsem neuporabna. Znanje ni nikoli neuporabno. Je pa zelo res, da šola danes ni več v koraku s časom. Svet okrog nas se je spremenil tako močno, da so za uspeh – kaj uspeh, za preživetje – potrebne drugačne veščine, kot tiste, ki so zapisane v učnih načrtih in predmetnikih.

Razumem mlado generacijo, ki trdi da vse, kar jim povedo učitelji lahko hitreje, lažje in udobneje najdejo na spletu. Prav imajo – tudi jaz mojim varovancem na Ustvarjalniku ne morem povedati ničesar takega, kar na internetu ne obstaja. Ampak mlade potem vprašam, zakaj namesto da bi radovedno skušali izvedeti vse o svetu okrog sebe, raje googlate nove in nove videe smešnih mačk?

Ključen izziv sodobnega šolstva je vzbuditi zanimanje in radovednost za določeno področje. Znanje in informacije so tu – kadarkoli in od koderkoli dostopne vsem. Kot pedagog si zato vedno znova postavljam vprašanje: kaj lahko jaz, oseba iz mesa in krvi, naredim bolje od interneta? Odgovor je zelo jasen – mladim lahko tisto uro, ko so z mano, ustvarim doživetje, ki se jih bo dotaknilo na bolj osebnem, bolj čustvenem nivoju, kot video na Youtube-u ali članek na Wikipedii.

Dandanes je vloga učitelja predvsem da je kustos doživetij. Ima možnost, da mladim pokaže eksperiment, da jih pelje iz razreda, da jim da izziv, da jim pove ravno tisto, da postanejo najbolj radovedni…

In najboljši učitelji danes niso tisti, ki dosežejo največ petic v redovalnici, ampak tisti ki dosežejo, da gre največ mladih zvečer na internet in googla o tistem, kar so ta dan doživeli v njihovih razredih.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *