Podjetnice

Od nekdaj sem zagovarjal prizadevanja za več deklet v podjetništvu. Vsa največja podjetja na svetu so nastala, ko je “trčilo skupaj” več različnih področij in pogledov: Ko sta umetnik in računalničar skupaj ustanovila AirBnB, ko sta inženir in prodajalec postavila Apple, ko sta kiparka in programer ustanovila Bellabeat…

Srečanje različnih perspektiv je najboljši vir dobrih idej. In prav to je glavni argument, da moramo biti odprti za drugačnost in si prizadevati, da nobeni družbeni skupini ni potrebno stopati za uresničitev svojih potencialov preko več stopnic, kot vsem ostalim. Raznoliki pogledi nas bogatijo, v podjetništvu pa to velja še posebej.

Skoraj šest let že spremljam, kako na poslovno pot stopajo slovenski fantje in dekleta. Spomnim se statistike konec leta 2014, ko smo imeli v naše krožke vpisanih skoraj tisoč mladih, a več kot 80% fantov. Tudi največje uspehe so dosegale izključno fantovske ekipe. Takrat smo sprejeli nekaj pomembnih pravil, ki se jih naša organizacija drži še zdaj:

  • Na vsakemu dogodku dosledno skrbimo za to, da sta med govorniki zastopana oba spola – po možnosti povsem enakovredno.
  • Vedno, ko pred mikrofoni govorimo o uspehih mladinskih ekip, poskrbimo, da izpostavimo kot pozitivne zglede tako fante, kot dekleta.
  • V organizaciji imamo ničelno toleranco do seksističnih izjav tipa “punce ste XYZ” ali “fantje so XYZ.”

Verjamem namreč, da so vsi mladi enako sposobni, da dosežejo poslovni uspeh. Za skok v svet podjetništva se odloča manj deklet, ker po eni strani nimajo dovolj pozitivnih zgledov vrstnic, po drugi strani pa je neko splošno prepričanje v javnosti, da je to še vedno bolj igra za fante. To pa se da popraviti.

Dokaz vidim v tem, da se je lani (2016) v naše krožke vpisalo več kot 800 srednješolcev – in od tega jih je bilo prvič več kot polovica deklet! In še posebej vesel sem, da so bile prav vse ekipe, ki so se na našem lanskem sklepnem tekmovanju za najboljši mladinski startup uvrstile v finale, mešane … obe zmagovalni ekipi pa sta vodili in na odru zastopali – dekleti. Sprememba je vsekakor možna!

Tudi letos imamo na Ustvarjalniku izjemno generacijo podjetnih punc. Brez dvoma dokazujejo, da so vsaj enako sposobne, kot njihovi kolegi fantje, če ne še za odtenek bolj! Ponosen sem nanje. In zato – prav zaradi njih – vedno dobim izpuščaje, ko slišim o podjetniških dogodkih ali seminarjih, ki jih pripravljajo samo za ženske.

Verjamem, da marsikaterega od teh dogodkov organizatorji pripravljajo z iskreno dobrimi nameni, ampak zavedati se moramo, da vsakič, ko organiziramo ekskluziven dogodek za ženske podjetnice, s tem puncam dajemo signal, da obstajata dve ligi – moška in ženska. In to je signal, ki prinaša več škode, kot koristi. Krepi prepričanje, da je takšna delitev potrebna in normalna – češ da so eni boljši, saj drugače ne bi bilo “druge” lige.

To je absurd, saj vam bodo naša najbolj sposobna dekleta sama zelo jasno in glasno dala vedeti, da nočejo druge lige, še manj pa jo potrebujejo.

Prava sprememba se ne bo zgodila, če gradimo dva ločena podjetniška svetova, ampak šele tedaj, ko ugotovimo, da eni brez drugega nikoli ne bomo tako uspešni, kot smo lahko, če delujemo skupaj. Na Ustvarjalniku zato velja striktna politika, da nikdar ne bomo prirejali dogodkov le za en spol, naši mentorji pa zavračajo povabila na srečanja, ki so namenjena samo ženskam (ali moškim).

Da se za kariero v poslu odloča več žensk lahko nekaj naredimo vsi. Zelo ponosen sem, da se pri mladi generaciji, ki se šele uči prvih podjetniških korakov, že vidijo prvi pozitivni rezultati naših prizadevanj. Verjamem, da odrašča nov rod podjetnic in podjetnikov, ki bo razbil marsikateri stereotip. Morda ne bi bilo narobe, če bi temu zgledu sledil tudi kdo od “starejših.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *